22.2.2018

למידה של התנהגות לקוח

התנהגות לקוחות יכולה לעזור לבעלי עסקים להגדיל את הרווחים שלהם ממכירת מוצרים ושירותים. הדרך לנתח את התנהגות הלקוחות היא לאסוף נתונים רלוונטיים, לרכז אותם בצורה מסודרת ולאחר מכן להפיק מהם מידע פרקטי.

את הנתונים על הלקוחות אוספים ממקורות שונים כמו למשל אתרי אינטרנט או התנהגות בחנויות ובסניפים. כמו כן, כיום קל יותר לאסוף ולנתח את הנתונים בעזרת כלים מקוונים ודיגיטליים.

עסק שיודע איך הלקוחות שלו מתנהגים יכול לשפר עבורם את השירות ולהגביר את המכירות. אם למשל בעלי חנויות לומדים להכיר את מסלול ההליכה של הלקוחות, את האלמנטים שמושכים את תשומת הלב שלהם ואת המבצעים שבסופו של דבר מניעים אותם לפעולה ולרכישה – סביר להניח שהם יבצעו את ההתאמות הנדרשות בתוך החנות. תהליך דומה ניתן לבצע באמצעות ניתוח נתונים על לקוחות באתרי אינטרנט ובעזרת שילוב בין כלים מסורתיים ומשוכללים.

היתרונות של ניתוח נתונים

הנחת המוצא של ניתוח נתונים היא שבעזרת למידת ההתנהגות של הלקוחות הקיימים ניתן יהיה לנבא כיצד יתנהגו לקוחות חדשים. היות ומטרת העל היא כמובן להגדיל את המכירות ואת הרווחים הכספיים, אפשר להבין גם את היתרונות שנלווים לניתוח נכון של הנתונים:
ניתוח נתונים
ניתוח נתונים פר לקוח

התמקדות בעיקר

הניתוח מאפשר לבעלי עסקים לדעת במה להתמקד על מנת להפיק ערך מקסימלי מקמפיינים של שיווק, פרסום וקידום מכירות. בעזרת הנתונים שעומדים לרשות בעל העסק הוא יכול להתמקד בעיקר ולפנות לקהלי יעד רלוונטיים בלבד.

חיסכון בהוצאות

הנתונים הם משאב חיוני עבור בעלי עסקים שמעוניינים לחסוך בהוצאות. לאחר השקעה חד פעמית באיסוף של הנתונים, כל שנותר לעשות הוא לנתח אותם באופן מהימן ולשלב אותם באסטרטגיית השיווק והקידום של העסק.

אמינות גבוהה

נתונים שנאספים לאורך זמן מעניקים אינדיקציה אמינה להתנהגות הלקוחות. בעזרת הניתוח של התנהגות הלקוחות אפשר לדעת כיצד הם יתנהגו בסיטואציות עתידיות ולהתאים עבורם מחירים, שירותים ומוצרים.
לסיכום, ניתוח נתונים והתנהגות לקוחות הם חלק בלתי נפרד מסביבת המסחר והעסקים של המאה ה-21. הניתוח משרת את בעל העסק והלקוחות ומייעל את התקשורת ביניהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה